Livet

Se så hur livet kan uppenbara sig.
För tre månader sen vakna jag med Micke vid min sida.
Och för tre månader sen intalade jag mig själv,
att jag kan inte leva utan Micke.
Nu har det gått nästan exakt två månader sen Micke gått bort.
Och jo, jag kan leva själv. Och jo jag klarar mig OK.
Men människan är starkare än vad man tror.
jag har aldrig vart rädd för döden, eller att dö.
Jag har bara vart rädd att nån jag älskar ska dö.
Bara för att jag säger att jag klarar mig och så, betyder inte det
att jag inte älskar honom eller saknar honom.
Är det nån som förtjänar kärlek, så är det Micke.
Men jag är så ensam. Så ensam.
Mörkret kryper på, kylan börjar komma nu..
Micke det hade vart UNDERBART med dig vid min sida,
ligga och hålla om mig. Värma mig!


All kärlek till Micke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0