Massa skrivet

Ja idag blev det massa skrivet här.
Jag började nyss gråta. Tog upp kortet som jag fick av Micke på vår ettårsdag.
Han åkte runt och leta efter min present som jag skulle få (SATC-Boxen).
Men den var praktiskt taget slutsåld överallt, till slut hittade han den. Då kom han på att han inte hade nåt kort.
Eller present papper att slå in SATC-boxen med. Så han slog in boxen med en "systembolags" - kasse, och silvertejp. Haha! Romantiskt va? Sen tog han snabbt ett papper hemma (en gammal räkning) och klippte den till perfekt storlek för kuvertet. Han tog mitt kuvert som jag gett honom och strykt över sitt namn, och skrev ditt BÄVIS. (Micke kallade mig Bävis)
Haha! Jag skrattade SÅ mycket åt detta, och han log. Var mallig över sin present, och med all rätt. Riktigt fint och gulligt, älskling det uppskattades ska du veta.
Jag tittade på kortet nyss. Så här stod det:

Förlåt för det fula kortet, men jag tycker om dig endå!
Grattis på ettårsdagen Bävis!
Puss

Så kollade jag på honom och sa : "Tycker om?! Inte älskar?"
Då sa han: " jo det vet du. Men jag hade panik hann knappt skriva kortet, visste inte vad jag skrev."
Vilken romantisk pöjk jag hade va. Alltid ute i sista stund. Skulle vi fått barn, hade han nog stått på en statoil mack
på julafton och köpt nått till barnen. Haha! Jag kan inte sluta tänka på hur vårt liv skulle sett ut. Eller hur vi hade vart.
Jag tror, eller vet att vi hade haft pirr i magen och dem där "nykära" känslorna länge, kanske till och med livet ut.
Nu ska jag snart gå och sova. Hoppas nån värmer mig i den kalla natten. Tittar in från den andra sidan. För jag saknar honom så. Vill ju att vi ska sova, vi två.
Och just de, ni kanske undrar vad Bävis står för?
Man bruka kalla sina älskade en massa namn. Bland annat kanske Babe,Baby,Bebis...
Jag var Mickes Bebis, men han tyckte att jag såg ut som en liten gnagare för att jag har överbett. Som en bäver.
Så då tog han ett plus ett. Bebis + Bäver = Bävis. Klyftigt va?
Jag tycker det var otroligt gulligt.


Jag vill sova med
Micke NUUUUUUUUUUU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0