Kom och tänka på...

När jag och Micke satt och pratade i soffan en gång. Så sa jag att jag vill ha hus. Inte idag, utan i framtiden.
Vi var överens. Men sen sa han att han skulle vara med och inreda, eller till och med att kanske BARA han skulle göra det. Nej sa jag då, du ger mig 50/50 i handen, så
inreder jag. För vet ni vad han ville ha... Då ska jag berätta det.
Vi var hemma hos Mickes farmor (världens sötaste), ni vet hur äldres människor möbler är?
Blommigt, brunt,plysch,tomtar och troll o.s.v. Jag var livrädd hos henne, hon hade jätte mycket dockor och troll som stirrade ont på mig. Hursomhelst, så nämner Micke att han ska ha farmors bord. Nej sa jag. Aldrig!
Sen ville Micke ha skinnfällar, jag tror det snackades om nått älghuvud också, stort klumpigt icke snyggt mahogny eller vad de är för soffbord. Nej tack! Micke såg lite sur ut, och sa att joho han hade visst smak och kunde inreda vårat hem.
Men sen så sa jag en smart idé. Då tittade jag på honom med min allra sötaste blick och sa : "du kan få en egen friggebod på gården, där får du inreda HELT själv" . Ja de tyckte han var bra. Men förstå, jag blir livrädd när en "söt" porlinsdocka stirrar på mig, fatta då att ha ett stort älghuvud hängandes nånstans. Klart att han skulle fått vara med och bestämma, tråkigt om bara jag skulle göra det. Men jag kommer i håg att jag skratta så mycket åt hans inredningsplaner.
BLÄÄ BLÄÄ!
Men han verkade nöjd över friggeboden, där han och grabbarna skulle sitta. Och jag skulle bergis få laga mat åt en hög män med baksnus. Fan det va så roligt att planera såna här saker med Micke, ibland var det på allvar i bland inte.

Jag köpte gardiner och prylar hem till Micke som vi stod och beundrade ett tag.
Han verkade på riktigt gilla att beundra ett par gardiner. Tillsammans med mig.
- Ja det blev jätte fint Malin, tack! Sa han.


Kul vi hade, jag har aldrig skrattat mer i hela
mitt liv. Som jag har gjort med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0