Skratt o Tårar

Skratt och tårar står nära, nu har jag märkt det.
Ni kan se mig glad och lycklig på jobbet.
Men i mitt huvud finns bara Micke, och mina hjärteslag slår för Micke.
Jag skrattar och är glad där. Jag skrattar och är glad hela tiden.
Men minst en gång om dagen bryter jag i hop.
Jag är inte glad, jag är inte lycklig och jag skrattar inte från hjärtat.
För mitt hjärta är krossat.
Jag bryter i hop, skriker och ber att Micke ska ta "kontakt" med mig
därifrån han är. Om han kan. Jag vill bara prata med honom.
Jag vill bara säga "Jag älskar dig" en sista gång.
Så skratt och tårar, är precis exakt lika nära.
Tänk er en cirkel, den har inget slut. I mitten finner man skrattet, och tårarna.
Det slutar aldrig, smärta tar aldrig slut. Jag blir så jävla ledsen.
Nu måste jag sova, hoppas att om min älskling kan så ligger han brevid mig
i den kalla natten. Och håller om mig i sin stora famn, med sina stora händer på mitt höftben.


Älskade ängel.
Vi syns igen.
Då ska jag laga lasagne till dig.
Och mysa.
Älskar dig min Ärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0