Tillägnat Michael

Du kom in i mitt liv, plötsligt var du bara där.
Jag tror det var kärlek vid första ögonkastet.
Det var vi, du och jag. Det var kärlek.
Vi fick varandra att skratta,
vi fick varandra att känna oss trygga.
Vi kände kärlek.
Aldrig har jag skapat detta band,
såsom jag skapat med dig.
Det var vi hela tiden.
En dag kom det plötsligt.
Jag ska aldrig mer få se min kärlek.
Aldrig mer få röra, känna eller prata med honom.
Han drog sitt sista andetag, och nån gav honom
vingarna han ska få bära i himlen.
"Den vackraste ängeln av dom alla"
har nån viskat i mitt öra.
Det är du.
Jag är kvar ensam utan dig,
får aldrig mer röra,känna eller prata med dig.
Men du lever i mitt hjärta.
Och varje hjärtslag slår för dig.
Jag vet att du sitter i himlen,
med dina vackra guldvingar
blickar ner på mig och viskar till mig:
"Malin jag önskar vi kunde mysa nu, älskar dig"
Men det gör så ont att höra orden,
när du inte säger dom samtidigt som jag får titta dig i ögonen.


För evigt kärlek.
För evigt en ängel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0