Andetag, hjärtslag

Jag drar ett djupt andetag. Sånt där som tar emot i bröstet!
Tänker på Micke. Kom och tänka på hur vi brukade titta på tv.
Jag liggades på hans bröstkorg.
Hörde hans hjärta slå och de lugnade mig.
Vet ni hur mycket jag HATAR att höra nån annans hjärta slå.
Klarar inte av det. Vet inte har aldrig gjort det bara.
Men Mickes, kunde jag ligga och lyssna på i evigheter.
Hjärtslag efter hjärtslag.
Men nu...
Hans hjärta slår inte längre.
Det enda hjärta jag nånsin har kunnat lyssnat på.
Det står stilla, och kommer aldrig mer börja slå igen.
Aldrig.
Jag hatar ordet ALDRIG! Det har jag faktiskt inte gjort så mycket förr.
Men nu när jag ALDRIG mer få se Micke igen.
Hatar jag det ordet.


Det gör så ont att inse,
att jag ALDRIG får se dig igen.
Hoppas på ett liv efter detta!

Kommentarer
Postat av: Tilda

jag kan inte heller höra nån annans hjärta, jag blir stressad och får panik. Men Mickes hjärta slår för dig alltid även fast du kanske inte hör =)

2009-01-30 @ 02:42:56
URL: http://tllda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0