Snart 24 år..


Om prick en månad och fyra dagar skulle Micke fylla 24 år.
Hade han levt nu, så skulle jag säkert panika.
Och funderat på födelsedagspresenter och allt!
Han var väldigt tacksam över allt. Jämt och ständigt.
Ska gå till graven på hans födelsedag och lägga en present på graven.
Saknar honom jätte mycket. Var på en fest i helgen.
Allt bara brast för mig där. Killen som Micke tog mc-kortet med var där.
Han är tillsammans med en av mina bästa vänners storesyster.
Första gången jag träffade honom var med Micke, andra på Mickes begravning.
Och nu helt själv. De kanske låter svårt att förstå för er.
Men efter Mickes bortgång, finns de en "första gång" för allt igen.
Det kan vara små saker, som att handla på Willys, till att gå förbi lägenheten.

Jag vet inte, men jag saknar honom så mycket.. Hela tiden!
Vill verkligen att han ska vara med mig. Att jag kan komma hem när han ligger i sängen,
lägga mig bakom honom och bara lukta i hans nacke som jag brukade göra.
Det luktade ljuvligt, parfym blandat med hans egen doft.
Man ska vara glad för alla sinnen man har. Tänk att inte ha dom, då skulle man aldrig känna smaken,lukten o.s.v
på sin älskade.
Jag frågade han killen som tog mc-kortet med Micke om han brukade prata om mig.
Hans ord var "Han älskade verkligen dig, han pratade ofta om dig"
Sen sa han nått som fick mig att brista ut i gråt.
Trafikläraren frågade alla varför dom ville ta mc-kort. Alla gav sin svar, så var det Mickes tur.
Då sa Micke
"Jag vill att min flickvän ska åka med mig, att vi ska göra en liten resa. Så att hon också får se att det inte är så farligt med motorcyklar".
Älskade Micke. För din skull hade jag åkt. Men helst inte för min egen.
Jag önskar ibland att jag var med dig den där dagen. Att vi båda kunde gå bort samtidig.
Och fortsätta älska i himmelen.

Älskar dig min älskade ärta.
Du är den sötaste gullis för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0